-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32594 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

ما زرتشتيان را ملامت مي كنيم كه دوگانه پرست هستند ، آيا عقيده ما به وجود شيطان كه منشاء گمراهي ها و شرور است يك نوع دوگانه پرستي نيست؟ و نيز ما مسيحيان را سرزنش مي كنيم كه سه گانه پرستند آيا عقيده ما به پيامبر و جبرائيل در برار خداوند يك نوع سه گانه پرستي محسوب نمي شود؟
چنين استنباطهائي مسلماً بر اثر عدم برداشت صحيح از معني شيطان ، و يا جبرئيل و پيامبر است . زيرا با توجّه به حقيقت معناي اين الفاظ هيچ گونه ابهام و ترديدي در اين زمينه باقي نمي ماند .
توضيح اينكه شيطان بمانند ساير موجودات يكي از مخلوقات خدا است و در آغاز پاك آفريده شده است ولي بر اثر طغيانگري و تكبر از مقام برجسته خويش سقوط كرده است و تسلط او بر افراد انسان هرگز يك تسلط اجباري نيست بلكه تسلط او بر كساني است كه او را به وجود خود راه دهند و ولايت و سرپرستي او را بپذيرند و تحت وسوسه هاي او قرار گيرند اما آنها كه به وسيله ايمان به خدا و اراده محكم و استوار خود در برابر او سد كشيده اند به هيچ گاه نفوذي در آنها نخواهد داشت « انما سلطانه علي الذين يتولونه » تسلط او تنها بر كساني است كه او را دوست مي دارند و سرپرستي او را پذيرفته اند و او را مي پرستند .
{P - سوره نحل ، آيه 100 . P}
از آنچه گفته شد به خوبي روشن مي شد كه شيطان نه يك مبدء مستقل در برابر خدا است و نه آفريننده شرور و آفات مي باشد بلكه خود موجودي ضعيف و مخلوقي ناتوان از مخلوقات خدا به حساب مي آيد و اگر مي بينيم خداوند او را به حال خود واگذارده است براي آن است بندگاني كه مي خواهند راه خدا را طي كنند نه تنها از وجود او ضرر نمي برند بلكه با مقاومت در برابر وسوسه هاي او روز به روز كامل تر و نيرومندتر و شايسته تر خواهند شد . كه گفته اند : همواره تكاملها در درون تضادها صورت مي گيرد .
و اما اعتقاد به خدا و جبرئيل و محمد ( ص ) هم به هيچ وجه با عقيده نصاري درباره اقاليم ثلاثه اَب ، ابن و روح القدس مشابهت ندارد ما خدا را تنها معبود و آفريدگار يكتا و خالق يگانه سراسر جهان هستي مي دانيم و غير از او حتي حضرت محمد ( ص ) و جبرئيل و ساير پيامبران و فرشتگان را مخلوق و آفريده او مي دانيم كه از خود هيچگونه اختياري در اين جهان پهناور هستي ندارند همه بنده او هستند و همه سر بر فرمان او دارند . جبرئيل پيك وحي اوست و محمد ( ص ) بنده و فرستاده و برگزيده او . قرآن مجيد كه مدرك اصيل تمام عقائد ماست اين حقيقت را آشكارا در بسياري از آيات بيان كرده است ، و هر گونه عبارتي كه بوي الوهيت پيامبر يا جبرئيل بدهد به شدت از طرف اسلام مردود خواهد شد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.